Wednesday, September 4, 2013

SUKAR HAMIL? INGIN KAN ZURIAT?

"Sebulan yang lalu saya telah mendapat berita yang sgt2 best dari seorang sahabat saya. Hasil consume GLA,zink,vit E selama 3bln++, beliau akhirnya disahkan hamil 6minggu. Alhamdulillah bersyukur sgt. Apa pun semuanya dengan izin Allah jugak..Kita hanya wajib berusaha mana yang boleh dan jgn putus asa + jgn putus doa.Alhamdulilah" - Pn Fieza Hadi

Manusia merancang & berusaha, sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang & yang memberi rezeki.

=================================
Apakah produk yang membantu kesuburan suami isteri?

♂ Untuk suami: Zinc Complex & Vita-E Complex
♀ Untuk isteri: GLA Complex & B-Complex

=================================
Apa kelebihan vitamin-vitamin tersebut untuk kesuburan?

♂ Zinc Complex: Penting untuk pengeluaran sperma dan memberi kekuatan kepada sperma. Kekurangan zink menyebabkan penurunan hormon testosteron, pengecutan testis dan pengurangan sperma yang sihat.

♂ Vita-E Complex: Menyokong pengeluaran sperma, hormon seks dan mencegah kerosakan DNA sperma. Kerosakan yang banyak pada DNA sperma boleh menyebabkan kemandulan. Selenium dalam vitamin E berfungsi mencegah pengoksidaan sel-sel sperma.

♀ GLA Complex: GLA Complex membantu untuk menstabilkan haid. Apabila kitaran haid stabil, isteri boleh menentukan waktu suburnya dan merancang kehamilan dengan lebih mudah. GLA Complex membantu untuk menstabilkan hormon badan serta mencegah aktiviti sel yang abnormal (buang cycst). GLA Complex membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur.

♀ B-Complex: Vitamin B6 meningkatkan kesuburan wanita, asid folat pula penting untuk persenyawaan telur oleh sperma.

=================================
Adakah semua vitamin berbentuk pil, berapa lama boleh tahan & berapa kos sebulan?

Ya, semua vitamin berbentuk pil, tahan untuk 4 bulan (Zinc Complex, Vita-E Complex, B-Complex 120 biji & GLA Complex 60 biji) & kos sebulan adalah KURANG daripada RM70/set jika anda membeli set lengkap ini.

=================================
Berkesan ke vitamin kesuburan ni?

InsyaAllah, dengan izin Allah ramai yang dah berjaya hamil dengan vitamin kesuburan Shaklee ini. Yang penting consistent, yakin dan berserah padaNya.

No comments:

Post a Comment