Wednesday, July 16, 2014

Cara Mudah Mencuci Botol Susu Anak

Aktiviti mingguan kami suami isteri ialah mengutip semua botol susu anak dan basuh. Kalau dulu bergaduh-gaduh tak nak basuh botol susu. Bukan apa.. Muqri dan Haziq ni lepas hisap susu campak je botol susu bawah sofa la, dalam bakul mainan la. So, mama dengan babah la yang akan buat aktiviti mencari dan mengutip serta membasuh botol2 susu ni. Aktiviti ni biasanya kami buat hari minggu je sebab weekdays Nisa dan suami bekerja.

Tapi tu dulu, sekarang ni dah lain. Nisa dan Muzi dah rajin nak basuh botol susu anak2 sebab kami ada pencuci ajaib

Tadaaaa... Kami guna Basic H macam dalam gambar bawah ni




Senang kan? Cuma guna 3 titik Basic H yang dicampur dengan segayung air paip. Biasanya kami akan kumpul semua botol susu dan rendam dalam baldi selama 15 minum. Lepas tu baru la basuh. Wah....memang senang kerjaku, tak per lu sental2 lagi.

Basic H ni recomended kepada ibubapa yang mempunyai anak2 yang masih menyusu botol. Jimat lagi dan yang penting ianya free checmicals and free fragrance. Sekarang no more liquid detergent from pureen lagi dalam rumah kami.

Owh... selain daripada mencuci botol susu, ada juga orang guna untuk membasuh sayur. Bila rendam sayur yang layu dalam air paip yang telah dititis 2 titik Basic H, serta merta sayur tu akan nampak segar bugar. Tapi kena ingat, lepas rendam sayur tu, kena bilas dengan air paip semula



Memang jimat dan berbaloi-baloi. Selain daripada guna untuk  cuci botol susu dan sayur, Basic H ni banyak lagi kegunaan lain. Senarai bawah ni antara aktiviti yang Nisa selalu gunakan basic H:

  • Mandikan anak yang demam dengan segayung air yang dititis 3 titik Basic H
  • Cuci lantai rumah 
  • Cuci bilik air
  • Rendam sudu yang berkarat
  • Cuci baju terutamanya yang ada kesan tahi lalat
  • Rendam baju putih (telekung)
Banyak lagi cuma tak larat nak list down kan. So, pada anda yang nak cuba Basic H ni, boleh la contact Nisa 017-3745383 atau tinggalkan komen di post ni.

Your trusted Shaklee Independent Distributor
Nisa Zainal
017-3745383
COD area Ampang/ Subang Jaya





No comments:

Post a Comment