Sunday, October 22, 2017

Short Vacay KL-Langkawi-Padang Besar-Penang-KL

Bulan December kan cuti sekolah. So, decided pergi ke Langkawi.Punya la last minute sampai tak de satu bilik  hotel pun yang available. Tapi sebab kuatnya nak pergi holiday, we all pergi jugak redah.

Gerak dari KL dalam pukul 4 pagi (9/12/2016) so sampai di Jeti Kuala Perlis dalam pukul 10 pagi. Sampai-sampai tiket feri plak tak de. Kalau ada pun paling awal pukul 2 petang. Makan berkampung la kami di dalam tempat menunggu tu. Anak-anak siap mandi dekat toilet dalam jeti. Mak bapak je yang tak mandi-mandi.


At last pukul 2 dapat jugak naik feri. Gelagat anak-anak dalam feri. Nayli 1st time naik feri. Haziq dan Muqri dan banyak kali rasanya campur feri pergi Pulau Pangkor lagi.


Habis seharian di langkawi kami balik naik feri ke Kuala Perlis dan pecut pergi Padang Besar pulak. Sampai Padang besar dalam pukul 4 petang 11/12/2016. tapi mood menyoping sume ke laut. Penat sangat, jadi kami semua pecut ke Penang pulak.

Kami decide untuk naik ferry ke Pulau Pinang sebab nati balik ke KL nak lalu jambatan pula. Tunggu punya tunggu, tadaaa....our ferry..hahahah..macam orang kaya plak bila cakap ferry kami




Sebab memang dah plan nak ke Penang, kami dah siap2 book Hotel Heritage 1982 untuk 1 malam. Overall hotel ni not recomended. dah la bilik sempit. tak de lif plak tu. Breakfast so-so and yang paling tak best pool dia kalao nak mandi kena pakai full suit swimming attire ok. Jangan mimpi nak pakai t-shirt and short pants terjun dalam kolam.

Bilik kecil pula tu, ada 2 single bed lepas tu kami tambah extra bed. lagi la sempit. Memang sangat2 tak best la hotel ni. Tapi ada member orang Penang cakap hotel ni best sangat. Tak tau la apa yang best sangat tu

No comments:

Post a Comment